Obserwatorzy

niedziela, 18 marca 2012

Krokus

Wyszedł spod ziemi krokus
jak promyk słońca z obłoku.
Rozejrzał się wkoło
I rzekł wesoło:
Jak tylko trochę podrosnę,
zrobię prawdziwą wiosnę!
Autor: K.Kacynel

Sobota i niedziela były bardzo cieplutkie, toteż nareszcie i moje krokusy zaczęły się pojawiać. Jak na razie tylko białe z żółtym środkiem jak promyczek słońca, ale niedługo i inne wychylą spod ziemi kolorowe główki.


I tak jak zapowiedział w wierszyku, krokus - choć jeszcze malutki - zaczął robić prawdziwą wiosnę, bowiem pojawiło się coraz więcej tulipanów botanicznych


swoje główki zaczęły ukazywać floksy


całkiem spore są orliki


i liliowce


nawet irysom syberyjskim zaczęło się spieszyć


Na zakończenie niedzieli przyniósł jeszcze deszcz - nawet pierwszy raz zagrzmiało - chyba już wiosennie.

14 komentarzy:

  1. U mnie liliowce gorzej wyglądają po zimie, irysy syberyjskie jeszcze śpią, orliki i floksy zaczęły się pokazywać. I niech nie pada, to skończę porządki :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszeczkę deszczu przyda się, byle nie za dużo.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Roślinki w Twoim ogródku są szybsze od moich :-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Na zachodzie zawsze trochę cieplej. u mnie krokusy zakwitną chyba jutro , no może pojutrze. A orliki widzę ,że chyba bedą białe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj zgodnie z pogodynką nawet na zachodzie już chłodniej. Miejmy nadzieję, że reszta też się sprawdzi i niedługo będzie cieplej.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Kwiaty kiełkują już. Piękny okres. Ponadto, istnieje już kwitną Snowdrops, krokus, Scilla i płatka śniegu. Wczoraj byłem przesadzeniu rośliny doniczkowe. Z poważaniem, Piotr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roślinom doniczkowym też się coś należy, żeby dobrze rosły.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Tak...świat roślin ponownie budzi, się z zimowego snu!W moim ogrodzie nie dzieje się jednak najlepiej......Na samym trawniku miałam ponad 50 różnego koloru krokusów, wzeszły tylko trzy, (do tego bardzo marniutkie) żółte! Wiem...niektóre gatunki kwitną trochę później i w tym jakaś nadzieja!To samo się dzieje z tulipanami!Chyba nornice pracowicie zajęły się moim skrawkiem ziemi!!!Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś przeczytałam, że skimia japońska ma działanie odstraszające nornice i krety. Rośnie u mnie i powyższych żyjątek brak. Może to prawda.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. U mnie też dopiero wczoraj pierwszy krokus wystawił nosek. Mam nadzieję, ze teraz już pójdzie to szybciej .... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszyscy na to czekamy z niecierpliwością.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. U mnie w ogrodzie jeszcze zima w porównaniu do twoich wiosennych zdjęć.

    OdpowiedzUsuń