Obserwatorzy

wtorek, 20 marca 2012

Wiosna

„Wiosna! Cieplejszy wieje wiatr
Wiosna! Znów nam ubyło lat
Wiosna, wiosna w koło...”
Skaldowie

Od dzisiaj całkiem oficjalnie mamy wiosnę. Pesymista powie, że to nic szczególnego, ale dla optymisty wiosną wszystko jest naj... najjaśniej świeci słońce, najpiękniej śpiewają ptaki, najładniej rozkwitają kwiaty, najlepsze jest samopoczucie... i niech tak zostanie.

Moje roślinki również przywitały pierwszy dzień wiosny – słoneczny, choć troszkę chłodny.
Nie przeszkadza to jednak tulipanom, które koniecznie chcą pokazać, jakiego koloru będą ich kwiaty


Zaczyna kwitnąć coś – nie wiem co to za krzew, bo nazwa przy zakupie sugerowała zupełnie coś innego i nie jest to azalia


Piwonie też wystawiają ciekawskie noski


Pięknie wyglądają pąki magnolii


Jeszcze troszkę i wiosna będzie w pełnej krasie.

24 komentarze:

  1. Tulipany spore już, u mnie nawet botaniczne nie pokazały jeszcze pąków. Jeszcze troszkę :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też chyba przystopują, bo zrobiło się znacznie chłodniej. Może to i dobrze, bo inaczej wszystko za szybko by się skończyło.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. dla optymisty nawet siarczysty mróz ma swoje zalety. Podobają mi się Twoje motta . Ja zaśpiewałabym też Skaldów " Cała jesteś w skowronkach". Twoje tulipany faktycznie odmiany chwalipięta. Moje są bardziej wstydliwe. A to co nie wiesz co Ci kwitnie , to rzeczywiście różanecznik ale z tych mniejszych odmian. Widziałam takich całe połacie w Alpach. U mnie za bardzo nie chcą rosnąć. Nie mam skalniaka. Magnolia niedługo Ci pęknie. Lubię ten czas jak kwitnie ale w sumie lubię każdy czas jak coś kwitnie. Chyba jednak optymistka. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to i różanecznik, chociaż ma bardzo drobne listki jak u azalii japońskich, ale krzaczek ma około 1,20 wysokości. Z resztą wszystko jedno co to i tak jest fajny.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Też już mi sporo kwiatków wychyla głowy z ziemi, ale ja czekam na dalsze i na coraz więcej kolorów w ogródku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak my wszyscy - apetyt rośnie w miarę jedzenia.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ładne zdjęcia, dają nadzieję na wiosnę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę Ci rosną piękne kwiaty. Piotr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosną wszystko budzi się do życia i to jest cudowne.
      Pozdrawiam wiosennie

      Usuń
  6. Bede obserwowac Twoja wiosne w ogrodzie, dla mnie to jest fascynujace...pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ wiosna! Taka pierwsza i najcudowniejsza. Dla mnie to jednak jest azalia, ale już zaczyna kwitnąć?
    Pozdravka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie - jak na azalię dziwny termin do rozwoju kwiatków, tym bardziej, że i latem też się pojawiają, a poza tym zawsze kojarzyłam azalie japońskie (te z małymi listkami) jako rosnące bardziej w szerz niż wzwyż. Taki to cudak z tego krzaczka.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. U mnie w ogrodzie jeszcze wszystko śpi, ale cóż mieszkam na pomorzu gdzie wiejczy okrutnie do tego ogród jest od zachodniej strony. Cóż czekam mam nadzieje, że wszystko nie wymarzło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję, że wiosna sobie poradzi.
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Moje tulipany wystają zaledwie 1 cm nad ziemię i to tylko jednego rodzaju. Mam nadzieję, że wkrótce będą takie jak Twoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zachodzie Polski zawsze szybciej robi się ciepło. Ma to dobre strony - bo szybciej mamy wiosnę, ale też i szybciej u nas ta wiosna mija, a to już nie jest takie fajne.
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Spring atmosphere and first blooming... It is a happy time of year in the garden.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak wiosna, to wspaniały czas kiedy wszystko budzi się do życia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj, Ogrodniczko :) Dziękuję, że zostawiłaś u mnie swój ślad :) Widzę, że mamy podobne pasje. Twoja magnolia jest tak piękna, że nawet gdyby została taka do końca sezonu i nie kwitła, to i tak by było co podziwiać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jednak nadzieję, że pomimo nocnego przymrozku zakwitnie, bo kwity ma bardzo duże.
      Pozdrawiam i zapraszam

      Usuń
  13. różanecznik wczesny, dahurski albo któryś z ich mieszańców:-) mam taki, dorasta do kilku m wysokości, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro może być taki duży to dobrze, że posadziłam go z tyłu rabaty, przynajmniej nie zasłoni innych roślin.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam.

      Usuń