Obserwatorzy

wtorek, 15 maja 2012

Dzień Niezapominajki

„Rozgościła się wiosna,
świat jest piękny – jak z bajki. 
Dzisiaj swój dzień obchodzą Niezapominajki...
Kwitnij jak najdłużej, kwiateczku uroczy,
i swoim widokiem raduj nasze oczy...”
Autor: Zofia Rusek

Niepozorny kwiatuszek w niebieskich barwach. Może być też w innym kolorze, ale błękit jest dla nich zarezerwowany.
U mnie taki maleńki krzaczek zagościł przy liliowcach i mam nadzieję, że już tu (i nie tylko tu) zostanie.


Dzień Polskiej Niezapominajki – to święto przyrody obchodzone corocznie od 2002 roku właśnie 15 maja. Akcję tę zapoczątkował Andrzej Zalewski – redaktor radiowej Jedynki, jak powiedział „intencja święta jest jedna: niech niezapominajka zbliża ludzi i uczy Polaków wzajemnej serdeczności. Święto Niezapominajki, to święto ludzi serdecznych – serdecznych Polków”.
A zatem bądźmy serdeczni – nie tylko 15 maja, ale cały rok.

14 komentarzy:

  1. Będziesz w przyszłym roku miała ją wszędzie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rośnie na niedużym kawałku przed domem, tam może się rozsiewać:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Oj , bedziesz Ty miała błękitno za rok. Widziałaś jak ja z tym muszę walczyć chociaż uwielbiam je ,ale przecież wszędzie nie mogą rosnąć. Nie wiedziałam ,że dziś jest dzien niezapominajki. Fajny pomysł. To ja serdeczności śle przy tej okazji jak i zawsze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rośnie, ale nie w ogrodzie tylko przed domem i tam może się rozsiewać. Niezapominajki kojarzą się ciepło więc i to święto jest miłe, zatem pozdrawiam świątecznie:)

      Usuń
  3. Nie wiedziałam, że takie Święto istnieje ale bardzo cieszę się że i ja będe mogła je teraz obchodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten świąteczny dzień nie jest dniem wolnym od pracy, ale za to można go obchodzić jak nam się podoba:)
      Pozdrawiam niezapominajkowo

      Usuń
  4. Ale fajne święto! Lubię takie :)
    Jak tylko przestanie padać, to rzucam sie na moje ;))) "zachwaszczają" pół ogrodu, ale ja im na to pozwalam, ja je lubię i inne chwasty też... Świat na niebiesko jest uroczy, czyż nie?
    Pozdrawiam serdecznie
    Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, czasem wystarczy popatrzeć w dół, żeby zobaczyć błękit nieba:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Oj sieją się bez opamiętania, mi się to podoba i nie wyrywam niezapominajek. Czyż nie wyglądają uroczo? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można kilka usunąć jeżeli akurat w danym miejscu są niepotrzebne:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Piękny kwiat, więc święto bardzo właściwe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A najważniejsze, że nasze bo polskie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Na niezapominajki mam za lekka glebę, nie mogę się doczekać dużej kępki takiej jak widać w ogrodach u dziewczyn z innych blogów.Dobrze ,że maja swoje święto,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem nie mamy wpływu na roślinki, u jednych się rozsiewają w nadmiarze u innych rosną bardzo powoli, ale są tak ładne, że cieszą zawsze.
      Pozdrawiam

      Usuń