Obserwatorzy

środa, 31 maja 2017

To przyniósł maj...

"Maj to chyba najpiękniejszy, 
Miesiąc w całym roku,
Kwiaty kwitną i dodają,
Naturze uroku.

Wonne bzy oraz jaśminy,
W których słowik śpiewa,
W sadach obsypane kwieciem, 
Stoją wszystkie drzewa..."

Autor: Zbigniew Szalkiewicz

Taki maj chcemy oglądać i taki maj pretenduje do najpiękniejszego miesiąca...  ale tegoroczny obdarzył kilkoma niespodziankami... 
Najpierw długo utrzymujący się chłód wstrzymał wegetację, a jak już się zaczęło, to przymrozki zrobiły swoje... Drzewa długo były "golutkie", bo zmroziło im malutkie listki...
Później troszkę deszczu i słońca sprawiło, że przyroda nabrała tempa... i już... już... wydawało się, że wszystko wróci do normy, bo zaczęły kwitnąć piwonie...




azalie





czosnki ozdobne



ale upały w końcówce miesiąca spowodowały bardzo szybkie przekwitanie azalii i czosnków, a deszcz i mocno wiejący wiatr postrząsały kwiaty piwoniom...

Tylko moje "hostowisko" ma się dobrze...




bo plaga komarów im nie straszna, a plagi ślimaków brak... i całe szczęście... 


20 komentarzy:

  1. Przepiękne kwiaty i zdjęcia. Różowy czosnek? mam niebieski i biały.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardziej różowo-fioletowy :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Tak masz rację, maj to cudowny miesiąc...Oczywiście oprócz tych zimowych dni...Bajkowy masz ten ogród....Cudne zdjęcia kwiatów...Buziaki pa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Maj to rzeczywiście miesiąc pełen radości. Przyroda ukazuje swoje piękno, co cieszy naszego ducha. Śliczne zdjęcia. Wyhaczyłam na jednym, przepiękną latarenkę. Boska.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich latarenek w ogrodzie jest ponad 10 - nastrojowo :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Pięknie kwitnie maj w Twoim ogrodzie:) Masz przepiekne azalie, co za kolory! Jestem oczarowana. Ja nie mam azalii ani rododendronów, z założenia, jednak czar ich kwiatów zawsze mnie urzeka. Piwonii także:) Tych to mam w ogrodzie bardzo dużo. Uważam je za królowe kwiatów! Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku tylko azalie, rododendronom chyba nie po drodze było :) A jeszcze czekam na białe piwonie, może chociaż te dłużej się utrzymają :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Cudowne są kwiaty w Twoim ogrodzie. U mnie azalie słabo kwitly bo przemarzły,u Ciebie są śliczne.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to takie majowe niespodzianki :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Podzielam twoje zdanie co do maja, azalie w pięknych kolorach pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie kolory na wiosnę zawsze cieszą :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Ślicznie tam u Ciebie:)
    Rzeczywiście po deszczowym maju funkie rosną jak szalone.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i odwiedziny :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Masz cudownie kwitnący ogród.U mnie ślimaków jest bardzo dużo, boję się o hosty, to ich przysmak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a ślimaków nie zazdroszczę, potrafią popsuć przyjemność posiadania zielonego skrawka ziemi :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Piękny, kolorowy ogród, wiosenną podrą :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Za piwoniami nigdy nie przepadałem, ale reszta kwiatów jak najbardziej za. :) Mój ogród jednak te wiosenno-letnie wahania temperatur nie znosi za dobrze. Nic w nim praktycznie jeszcze nie rozkwitło. To nie jest dobry znak, coś czuję.

    OdpowiedzUsuń